FANDOM

Stub-icon.jpg Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Tōga Yagari
Toga-Yagari-toga-yagari-29290154-640-360.jpg
Kanji 夜刈十牙,
Rōmaji Yagari Touga
Informacje
Rasa Człowiek/ Łowca Wampirów
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Niebieskie
Kolor włosów Ciemnofioletowe
Status profesjonalny
Przynależność Stowarzyszenie Łowców Wampirów
Status personalny
Status Żyje
Broń
Broń Pistolet
Debiuty
Debiut w mandze Rozdział 7
Debiut w anime Odcinek 5
Seiyū
Głos japoński Hiroki Yasumoto

Tōga Yagari (夜刈十牙, Yagari Tōga) - obecnie jest jednym z najlepszych Łowców Wampirów oraz nauczycielem tej profesji. Yagari wcześniej wyszkolił Zero Kiryu oraz w pewnym stopniu Ichiru Kiryu w byciu Łowcą Wampirów.

Znacenie imienia i nazwiskaEdytuj

  • Jego imię Yagari jest kombinacją dwóch słów: ya oznacza "noc", a gari oznacza "zbiory". Tōga oznacza "dziesięć kłów".

WyglądEdytuj

Yagari ma półdługie, faliste, ciemnofioletowe włosy oraz niebieskie oczy. Nosi opaskę na prawym oku, które stracił chroniąc Zero przed rozwścieczonym wampirem. Ma bliznę po prawej strony brody, ale jej pochodzenie jest nieznane. Tōga zwykle nosi szeroki kapelusz w kowbojskim stylu oraz brązowy płaszcz, jego nieodłącznym towarzyszem jest papieros zwisający z ust. Jako profesor w Akademii Cross nosi garnitur i tylko wtedy nie pali. Yagari jest wysokim, muskularnym mężczyzną, wygląda na osobę po trzydziestce. Jednak wydaje się być bardzo atrakcyjny i przystojny, o czym świadczą pytania dziewcząt z Klasy Dziennej, o to czy jest sam oraz czy ma dziewczynę.

CharakterEdytuj

Tōga przedstawia się jako nie głupi, szorstki Łowca. Jest realistą, a nie sędzią, ale nie ufa wampirom, bardziej niż to konieczne. Wyraża swój podziw dla Klasy Nocnej, gdy ta wypowiada posłuszeństwo Radzie, ostrzega ich również, że przez to staną się wyrzutkami. Yagari jest gburowaty, ale ma dobre serce. Jest profesjonalnym Łowcą i systematycznie niszczy wampiry znajdujące się na jego liście. Jako Łowca potrafi być bezlitosny, wie, że Wampiry Poziomu E mogą zrobić komuś krzywdę, a wahanie może go kosztować życie. Był gotów zabić Zero, gdyby ten wykazał jakiekolwiek oznaki stawania się Poziomem E, ale oczywistym jest, że bardzo troszczy się o swojego młodego ucznia i jest zadowolony z tego, że nie musiał go zabić. Jest często poirytowany idealistycznymi celami oraz głupią paplaniną Kaiena, ale także szanuje go i jest wobec niego lojalnym przyjacielem.

Tōga wspomina w ostatniej serii, że jego utraconego oko boli, gdy wspomina wampira, który to zrobił, tym wampirem była jego narzeczona.

Yagari, bierze na poważnie, swój obowiązek Łowcy i obrońcy niewinnych, ale generalnie wydaje się nie wiedzieć, gdzie znaleźć równowagę między eliminacją niebezpiecznych wampirów, a używaniem gróźb i psychologii, do robienia kłopotów, z młodych wampirów, które są porywcze, a nie naprawdę groźne.

FabułaEdytuj

Yagari pojawia się w Akademii Cross, początkowo nie ujawniając swojej prawdziwej profesji Łowcy (o tym wiedział tylko Zero i Kaien). Wie, że jego dawny uczeń (którego nie widział od czterech lat), został ugryziony przez Czystokrwistą i zmienia się powoli w Wampira Poziomu E. Gdy Zero prawie gryzie Yuki, Tōga przestrzeliwuje mu ramię, ze swojego anty-wampirzego pistoletu. Yagari przebywa w Akademii jako nauczyciel etyki, zostaje to wymuszone na nim przez Kaiena, dla Nocnej Klasy (w anime dla obu klas). Ma też za zadanie stwierdzić, czy Zero nie stanowi zagrożenia dla innych. Łowca, z pomocą Yuki, zmusza Zero do umocnienia się w chęci życia, dopóki jest przy zdrowych zmysłach.

Moce i umiejętnościEdytuj

Yagari jest potężnym Łowcą, co stawia go w czołówce najlepszych Łowców. Jego biegłość w posługiwaniu się umiejętnościami Łowcy Wampirów, jest ponad wszelkie standardy.

EkwipunekEdytuj

Yagari zwykle nosi przy sobie, swój anty-wampirzy pistolet, który jest przymocowany do jego pleców. Raz użył go na swoim uczniu Zero, w próbie okiełznania jego przemiany w Wampira Poziomu E

CytatyEdytuj

Nigdy nie pomyślałem, że będę musiał zabić mojego drogiego ucznia z tego pistoletu. Przeklnij mnie wraz z ostatnim oddechem i umrzyj wampirze.

— do Zero Kiryu

Jestem Yagari Tōga. Jestem byłym mistrzem Zero...Jestem Łowcą Wampirów.

— do Yuki Cross

Jestem Yagari Tōga. Będę waszym tymczasowym nauczycielem etyki. Miło mi was poznać wampiry.

— do Klasy Nocnej

Jak miło z twojej strony. Jednak...nie ma nic...co taka dobra dziewczynka jak ty mogłaby zrobić.

— do Yuki Cross

CiekawostkiEdytuj

  • Rima Tōya potajemnie nazywa go "eyepatch", ponieważ Yagari nosi opaskę na oku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki